lördag 7 april 2012

Cupcakes en långfredag!

Igår va det långfredag och jag jobbade. Detta år jobbar jag hela påsken. Har funderat lite under veckan vad jag ska göra för påskgott att ta med till svärföräldrarna. Inte kommit fram till något förens i förrgår. Hittade nämligen ett recept på mjölkchokladfrosting!! Ohh så gott det såg ut. Va förresten från påskliljetårtan jag bloggade om här om dagen :)
Iallafall, kände att jag va tvungen att testa. Det verkade ju så gott.

Gjorde vanliga vaniljmuffins som jag färgade lite gula med dr Oetkers karamellfärg.
Tänkte att jag skulle ställa upp i Miss Cupcake detta år också så jag gjorde två frostings. En bara enkel vanlig och en med mjölkchoklad. Gjorde också min variant på påskliljor i färgad marsipan.

Resultatet ser ni nedan. Sambon smakade en igår jag mjölkchokladfrostingen fick ett bra betyg :)



Köpte dessa på Ica. Hur söta som helst! Djungelfigurer.

Behöver verkligen köpa en stor tyll till spritsning.

Påsklilja! använde äggkartong för att forma till blommorna :)

Blev faktiskt nöjd med resultatet.


Och om ni vill rösta på mig på Miss Cupcake så kommer länkarna här.
Miss Påsklilja!

Miss Djungelcupcake



Glad Påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar