onsdag 18 april 2012

Kennelmästerskap!

I helgen va det dags för 2012's Kennelmästerskap. Är grymt nöjd med helgen och fick massor av fina kommentarer om det jag hade bakat. En boost för egot? Javisst!

Jag hade lovat att baka för fika både lördag och söndag. Kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle baka så det blev lite blandat. Bakade havreformar några dagar innan som jag sen på söndagen fyllde med Dulce de lece (kokad kondenserad mjölk), bananskiva och en klick grädde. Glömde tyvärr att ta bild på dom små bakverken men jag säga att det blev grymt gott :)
Sen så hade jag gjort mini cupcakes med mjölkchokladfrosting. Och till sist blev det ajakakor.


Åh!! Jag tycker att det är så grymt skoj att ställa sig och baka. Det är mitt sätt att stressa av. Men det finns dagar då man verkligen inte har lust eller ork. Eller att inspirationen inte infaller sig, då blir det svårt.


Kan också berätta att min älskade syster gjorde en banankaka med valnötter som jag tog med. Det häftiga va att den va helt ägg och mjölkfri. GRYMT god fick jag höra att den va. Smakade en bit men banankaka är inte riktigt min grej. hahaha :)


Nu ska jag ställa mig och göra en överraskning till en god vän.



Ha en underbar kväll!



Ajakakor!

Färgade smörkrämen med pastafärg.

Frostingen är underbart god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar