torsdag 19 april 2012

Tårta till Julia!

Jag testar på tidsinställt inlägg :) Klockan är 9:48 när jag skriver detta men eftersom jag ska träffa fina Julia klockan 12 och hon inte vet att jag har gjort en liten tårta så kan jag ju inte publicera inlägget innan :)


Den 29 mars fick mina underbara vänner Julia och Jonas sin son. Dagen efter deras dotters 2 års dag :)
Idag ska jag träffa fina Melker och Julia. Och vad är bättre än att fira Julias prestation och fina son med tårta? Hade planerat redan ett tag innan Melker kom att jag skulle baka något gott till dom. Julia och Jonas är mina testpersoner när det gäller min bakverk. 
Julia älskar prinsesstårta så då tänkte jag att skulle göra en sån fast i ett annat format :)

Tårtbotten är icas ljusa tårtbotten som jag har skurit till. Ena lagret är vaniljkräm och andra lagret är drottningsylt. Täckt med ett lager grädde och sen marsipan på det. Marsipnanen penslade jag med lite olja så den inte skulle börja svettas.
Har dekorerat med blå marsipan och lite sockerdekorationer som jag har köpt på tårtverkstan i Täby.


Hoppas ni alla får en underbar dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar