lördag 17 december 2011

Xbox tårta :)

Några kompisars son fyllde 11 i onsdags. I födelsedagspresent fick han ett xbox. När Jenny frågade mig om jag kunde göra en tårta till Macke så va ju typen given. Hans syster fick en prinsessklänningstårta och en hello kitty tårta när hon fyllde år. Men nu va det som sagt Mackes 11 års dag. Jenny frågade om jag kunde göra en xbox tårta och jag va först lite tveksam. Hur gör man en xbox tårta?? Googlade lite och hittade några tårtor som va gjorda som själva konsolen och några som va gjorda som handkontrollen. Bestämde mig för att göra en tårta gjord som xbox konsolen.
Nedan ser ni resultatet :) Tårtan har hemmagjorda sockerkaksbottnar. Mellan bottnarna är det ett lager vaniljkräm och ett lager jordgubbssylt. Tårtan är täckt av vit marsipan med några detaljer i marsipan och några i sugerpaste.


Annars då? Jo veckan har flugit förbi, det är knappt en vecka kvar till julafton.
Förutom att ha jobbat så har jag bakat en sats med bregottkakor till julafton. Har en lista i huvudet på saker jag vill baka till jul. Hoppas att jag hinner med allt :)


Höll på och glömma att ta bild på tårtorna så därför är det lite halvkassa bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar